Voor deze job van inside sales is onze klant in de regio van Houthalen zijn wij op zoek naar wat versterking. Je zal er samen met het team verschillende taken zal uitvoeren. Van administratie tot de bestellingen in het magazijn opvolgen. Hieronder een greep uit je takenpakket;
Klanten verwelkomen en hun wensen vaststellen
Telefoons beantwoorden en duidelijk communiceren naar klanten
Daarnaast zal je de collega's technisch ondersteunen door klanten verder te helpen met hun offertes
Je kan het orderproces van a tot z zelf afhandelen
Je maakt bestel- en leverbonnen op en volgt deze op
De leveringen en voorraad opvolgen
Maar ook als klanten bestellingen komen afhalen help je ze graag verder
Af en toe mee het magazijn op orde brengen en bestellingen maken daar heb je geen problemen mee
Je zal een opleiding krijgen over de producten en de nieuwe technologieën in de sector
Bedrijfsinformatie
Onze klant is een partner voor de installateur in de koeltechnieken en klimaattechnieken. Ze hebben veel expertise en geven een persoonlijke bijdrage aan de professionele installateur. Zij bieden een breed pakket aan producten voor koeling, klimatisatie en warmtepompen.
Jouw profiel
Voor deze job van inside sales zoekt onze klant een administratieve duizendpoot met technische kennis.
Je hebt een soortgelijke werkervaring achter de rug het liefst in elektriciteit, koelsystemen of je bent technisch aangelegd en administratief sterk
Je hebt een goede kennis Nederlands en Frans
Je werkt nauwkeurig en je bent een teamplayer
Je bent commercieel ingesteld en kan je probleemoplossend werken
Je hebt een logisch redeneervermogen en kan makkelijk berekeningen maken of percentages berekenen
Daarnaast kan je vlot overweg met Excel of een ERP-systeem
Bestellingen registreren
Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
De klant of de verkoper erover inlichten
Telefonische oproepen ontvangen
Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)
De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)
Kostenramingen opstellen
Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)
Klanten of leveranciers opvolgen
Oplossingen voorstellen in geval van problemen (levering, garantie, reglement, ...)
De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, ...) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, ...)
Aanbod
In ruil voor jouw inzet en motivatie bieden wij jou volgend loonpakket aan;
Een voltijdse tewerkstelling van 39 uur met een gevarieerd takenpakket
Je zal een mooi salarispakket ontvangen met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques, bonusregeling en een cafetariaplan, bij een vast contract een groeps- en hospitalisatieverzekering
Je werkt van maandag tot vrijdag telkens van 8 uur tot 17 uur, op vrijdag ga je alvast een uurtje vroeger het weekend tegemoet
Je kan jouw verlofdagen vrij kiezen, naast de wettelijke dagen heb je ook recht op 6 extra ADV-dagen
Een aangename werksfeer met veel opleidings- en doorgroeimogelijkheden
Je komt terecht bij een werkgever waar zowel klant als medewerker centraal staan
Je zal werken in een bedrijf en sector die voortdurende evoluties doormaakt
Daarnaast zal je in een hecht team terechtkomen waar je veel aan elkaar hebt